Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, czy przekazujesz swoim potencjalnym klientom właściwe komunikaty? Niezależnie od tego, co uważasz za szkodliwe dla generowania zainteresowania, warto rozważyć przeprowadzenie ankiety online, ponieważ możesz lepiej zrozumieć klientów i szybciej dostarczyć im tego, czego chcą i potrzebują.
Dowiedz się, gdzie o Tobie słyszeli
Pozyskiwanie klientów jest wyzwaniem dla wszystkich firm. Zadając pytanie w ankiecie online dotyczące tego, w jaki sposób respondent poznał waszą firmę, produkt, czy usługę będziesz w stanie lepiej zidentyfikować źródło części tego bezpośredniego lub trudnego do śledzenia ruchu, który przychodzi na Twoją stronę internetową lub do Twojej fizycznej lokalizacji. W ten sposób dowiesz się, gdzie reklamować swoje usługi i produkty, aby dotrzeć do jak największej liczby osób.
Skorzystanie z zakupu
Zapytanie o czas jaki upłynął od momentu, kiedy respondent usłyszał o nazwie naszego produktu, czy usługi do chwili kiedy skorzystał z niego jest przydatnym pytaniem, ponieważ zadając je, jesteś w stanie uzyskać lepszy obraz tego, jak długi jest Twój cykl sprzedaży. Może to również wpłynąć na to, jak ukształtujesz swój poziom generowania zainteresowania marką i pomoże Ci wskazać, które jego części należy wzmocnić, aby poprawić współczynnik zainteresowania oferowanymi dobrami i usługami.
Powód skorzystania z zakupu
Zadanie pytania odnośnie powodu dlaczego zdecydował się respondent wypróbować oferowanych dóbr i usług pomoże Ci wniknąć w umysł Twoich klientów i lepiej zrozumieć, co myśleli i czuli w momencie podejmowania decyzji o zakupie. Ankiety online cechują się anonimowością, a także możemy być pewni, że udzielane przez klientów odpowiedzi będą bardziej szczere, niż w przypadku, gdy respondent ma bezpośredni kontakt z osobom przeprowadzającą badanie.
Reakcja o produkcie
Czasami początkowa reakcja klienta różni się od jego odczuć na temat produktu lub usługi kilka miesięcy później. Warto umieścić w badaniu internetowym pytanie o reakcję, ponieważ pozwoli Ci zapewnić spójną jakość tego, co dostarczasz klientowi i pomoże Ci zwiększyć ogólne wysiłki związane z utrzymaniem klienta. Jeśli reakcja będzie negatywna będziesz mógł dowiedzieć się co usprawnić, aby zadowolenie z zakupionych produktów, czy usług było większe.
Powód korzystania z oferty
Często powody, dla których dana osoba kupuje coś, a następnie kontynuuje korzystanie z tego produktu są zupełnie inne. Niezależnie od tego, czy jest to wynik nieoczekiwanej korzyści dla użytkownika, czy też zadowolenia z poziomu obsługi po sprzedaży, zadanie pytania odnośnie tego co się stało, kiedy respondent po raz pierwszy skorzystał z oferowanych produktów i usług pomoże Ci dowiedzieć się więcej o tym, dlaczego ludzie nadal korzystają z Twojego produktu lub usługi, a nie tylko o początkowych faktach, dlaczego kupili go po raz pierwszy.
Oczekiwania odnośnie produktów i usług
Chociaż chętnie dowiemy się, co klienci myśleli o naszym produkcie lub usłudze, równie cenna może być wiedza o tym, czego oczekiwali przed dokonaniem zakupu, ponieważ można wykorzystać ten wgląd do poprawy sukcesu wszelkich przyszłych kampanii akwizycyjnych, które są prowadzone.
Aby uzyskać niezbędny wgląd w sytuację, musisz zadawać swoim klientom właściwe pytania. Po zapoznaniu się z artykułem możemy dowiedzieć się, o co warto zapytać w badaniu wraz z krótkim wyjaśnieniem, w jaki sposób mogą one pomóc. Oprócz wstawienia nazwy własnego produktu lub usługi, może być konieczne dostosowanie tych pytań tak, aby jak najlepiej odpowiadały Twoim specyficznym potrzebom. Ankiety online są bardzo elastyczne i przeprowadzenie ich z pewnością nie jest trudnym zadaniem. W przypadku, jeśli będziesz mieć wątpliwość, jak je stworzyć warto skorzystać z narzędzi do przeprowadzania ankiet, takich jak program SurvGo™.