Badania fokusowe są narzędziem pozwalającym na rozpoznanie i analizę wielu poziomów rzeczywistości społecznej i konsumenckiej. Polegają na dyskusji prowadzonej przez moderatora w grupie celowo dobranych osób (najlepsze efekty daje rozmowa w gronie 6-12 uczestników).
Prowadzimy badania fokusowe na terenie całego kraju.
Prowadzimy badania fokusowe na terenie całego kraju.
Oferujemy kompleksową organizację zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI):
- Opracowanie metodologii (w tym scenariuszy wywiadów);
- Rekrutacja uczestników;
- Realizacja wywiadu w profesjonalnej sali fokusowej z możliwością transmisji on-line do siedziby klienta;
- Prowadzenie wywiadu przez doświadczonych moderatorów;
- Transkrypcja wywiadu;
- Raport z wywiadu wraz z wnioskami.
Co charakteryzuje wywiady fokusowe?
- Poznanie opinii i postaw wobec przedmiotu badania;
- Interakcja między uczestnikami;
- Możliwość obserwacji przebiegu wywiadu z podglądowi;
- Szansa zaprezentowania rozmówcom prototypów produktów, konspektów reklam, projektów opakowań;
- Sposobność do wykorzystania technik projekcyjnych, które pozwalają na poznanie ukrytych postaw.
Kiedy stosować wywiady grupowe?
- Opracowywanie strategii marketingowych;
- Badania przekazów reklamowych;
- Wprowadzanie nowych produktów na rynek;
- Chęć poznania postaw i opinii wobec badanych zjawisk;
- Uzupełnienie wyników badań ilościowych.