Możliwość zastosowania wielu metod badawczych w biznesie, celem wydobycia szczegółowych informacji na temat klientów, produktów, usług, bądź innych elementów będących elementem zainteresowań badań rynku, badania opinii oraz marketingowców. Elastyczna metoda, jaką są wywiady grupowe (FGI – Focus Group Interview), prowadzone przez zespół ekspertów agencji badawczej BioStat® pozwalają uzyskać szczegółowe informacje od respondentów, dotyczące badanych tematów.
Kiedy zastosować zogniskowany wywiad grupowy?
Badania fokusowe umożliwiają dotarcie do indywidualnych opinii badanych, w trakcie prowadzenia dyskusji, koordynowanej przez moderatora. Tego rodzaju grupa fokusowa jest dobierana na zasadzie próby celowej, a dyskusja koncentruje się na jednym bądź kilku tematach dotyczących celu badań. W trakcie stosowania tego rodzaju metody badawczej zwraca się także uwagę na takie elementy, jak np.:
- postawy uczestników wywiadu,
- zachowania respondentów,
- interakcje zachodzące pomiędzy uczestnikami wywiadu.
Typy zogniskowanych wywiadów grupowych, jakie przeprowadza agencja badawcza BioStat® w swoim studio na Górnym Śląsku, to:
- Grupy rozszerzone – są to wywiady trwające ponad 2h,
- Silnie angażujące uczestników w dyskusję Mini grupy, ich liczba uczestników osiąga max 5-6 osób, poprzez co respondenci mogą wypowiadać się dłużej i być bardziej zaangażowani w dyskusję,
- Grupy eksperckie – do tych wywiadów są angażowani specjaliści i eksperci z konkretnych dziedzin,
- Grupy kreatywne, to typ FGI, który dąży do zrealizowania zadań o charakterze twórczym albo ich celem jest rozwiązanie konkretnego problemu. W trakcie tego typu wywiadu wykorzystywane są metody w celu wywołania efektu synergii i współpracy pomiędzy uczestnikami.
Szybki czas pozyskania szczegółowych informacji oraz możliwość wydobycia danych, dzięki którym:
- Będzie można zrozumieć preferencje konsumentów i potencjalnych użytkowników,
- Zostaną wdrożone nowe pomysły dotyczące produktów i usług,
- Będzie możliwe rozwijanie dotychczasowych pomysłów, dzięki uzyskanym ocenom respondentów,
- Pozyskane zostaną informacje dotyczące potencjalnych reakcji odbiorców na proponowane - wdrażane rozwiązania.
Obsługa badań w sposób kompleksowy
Badania fokusowe są przeprowadzane w agencji badawczej BioStat® od 15 lat. Z sukcesem realizujemy różne typy zogniskowanych wywiadów grupowych w naszym studio. Na wszystkich etapach projektu badawczego zapewniamy kompleksową obsługę badania, dostosowaną do celu. Agencja badawcza BioStat®: realizuje proces przygotowania materiałów wraz ze scenariuszem wywiadu, rekrutuje uczestników do badań, prowadzi zogniskowane wywiady badawcze, przygotowuje transkrypcję wywiadów oraz proces analizy, a także opracowuje raport z badań.
Powierz przeprowadzenie elastycznych wywiadów na potrzeby swojej marki ekspertom z BioStat®. Zaufaj doświadczonym specjalistom!